De bedste koncerter og festivaler i 2016 ..

Mit nye forløb med personlig træner ..

Skærmbillede 2016-01-09 kl. 18.07.13

I starten af december, delte jeg dette billede af min pæne flade mave inde på instagram. Billedet er 2,5 år gammelt, fra dengang jeg trænede hver eneste dag og vejede helt ned til 55 kg. Det gør jeg langt fra stadigvæk, hvilket kan mærkes på både krop og sind. Derfor søgte jeg en personlig træner, som kunne hjælpe mig med at få min drømmekrop tilbage her i 2016. Og vi snakker ikke om en eller anden optimistisk lyn-slanekur – nej vi snakker om et systematisk vægttab over en længere periode, som gerne skulle resultere i en ny sund livsstil fremover.

For selvom jeg stolt viste mine bløde former frem på bloggen dengang i september sidste år, og skrev side op og side ned om hvor afslappet en tilgang jeg har til mine ekstra kilo, så er jeg nu nået til et punkt hvor nok må være nok. Både fordi det ikke er sundt at leve som jeg gør, hvor man konstant fylder sig med takeaway, blandselv slik og god vin, men også fordi jeg kan mærke at glæden ved min egen krop, forvsvinder i takt med at kiloene sætter sig. Og så er det egentligt ikke så vigtigt hvad alle andre syntes om min krop – jeg ved da godt jeg er slank i forhold til så mange andre. Men det kan jeg bare ikke rigtig bruge til noget! Jeg er usund både indeni og udenpå og jeg kan kun bebrejde mig selv. Ingen mennesker har godt af ikke at lave en fis og samtidigt spise restaurant-mad og takeaway 4 gange om ugen. Slut prut! Så det er på tide at begynde at tage ansvar for min krop og mit helbred. Jeg er 25 år for søren – det kan da ikke være rigtigt at jeg skal prioritere en “levemands-livsstil” fremfor at passe på mig selv?! Det kan jeg sku gøre som pensionist, når dagene er talte, hehe.

Skærmbillede 2016-01-09 kl. 18.23.44

Ovenstående billeder er fra sommeren 2013, hvor jeg var i mit livs form. Her gik jeg fra at veje 67 kg, til at veje helt ned til 55 kg på lidt over 3 måneder. Nogle af jer læste måske med dengang? Det krævede blod, sved og tårer, men på daværende tidspunkt var jeg så glad for min krop, at intet kunne skyde mig ned. Ydermere var jeg stærkere, sundere og mere rask end nogensind før. Det lyder måske kliche – men f*** hvor havde jeg meget overskud og energi i min hverdag!! Jeg trænede altså hver dag, 3 måneder i streg. Hvor fanden fik jeg den viljestyrke fra og hvor er den forsvundet hen?

Beslutningen er nu taget. Jeg skal igang for alvor. Min livsstil skal ændres og det kan kun gå for langsomt. I min bog, er det simpelthen uacceptabelt at kigge sig i spejlet som 25 årig og ikke være tilfreds med sin krop. Især fordi jeg sagtens burde kunne ændre på netop dette. Bevares, jeg har da et fuldtidsjob, en kæreste der skal holdes med selskab og en kæmpe lejlighed der skal rengøres – men jeg har ingen børn, sygdomme eller et job med sindssyge arbejdstider, som forhindre mig i at prioritere min træning. Så det er bare op på hesten nu, slut med alle de undskyldninger.

Dog må jeg jo også erkende (efter mange forsøg på at komme i topform), at jeg har rygrad som en regnorm. Og det er netop her at den personlige træner kommer ind i billedet. Jeg har simpelthen brug for en som kan holde mig i ørene, piske mig igennem et par gange om ugen, lave et skræddersyet program ud fra mine behov og hjælpe mig med at nå mine mål. Og det er så her Line kommer ind i billedet 🙂 Lad mig introducere jer for min nye PT, som i kommer til at høre meget mere om de næste par måneder:

Skærmbillede 2016-01-09 kl. 18.05.16

Det her er Line ^^Hun er min nye personlige træner 🙂 Hun er skide sej, mega energisk og pisse klog. Hun har uddannet sig i over 5 år og ved alt i hele verdenen om træning, idræt, kost og kroppens opbygning. Hun er gammel elite fodbold spiller, ski entusiast og har sin egen virksomhed som personlig træner. Hun er en totalt speedy gonzales som elsker at være aktiv og har mega krudt i røven. Og så har hun en mega pæn lille stram krop, hvilket også er ret så motiverende 😉 Line skal de næste 6 måneder fungere som min PT og sørge for at jeg når mit mål, med at få min gamle krop igen.

 

Mit kommende træningsforløb og mine mål. 

Mit forløb med Line startede i tirsdags, hvor jeg blev målt og vejet fra top til tå. Vægten viste 70,5 kg, så jeg slæber altså rundt på 15,5 kg mere end dengang i 2013. Av en mavepuster :-/ Ydermere målte hun min ‘bodyage’ som fortalte mig at jeg har krop som en 36 årig, hvilket også er pænt nederen når man ikke engang har rundet de 26, haha. Vi tog også nogle billeder af mig i bikini, som jeg håber at kunne vise jer til sommer, ved siden af et billede af ’slanke Chris’ haha 😉 Hvis jeg ikke når at tabe mig, får i dem altså ikke at se!! Vi havde en fornuftig snak om mål og forventninger og jeg havde forud for mit møde skullet svare på en masse spørgsmål omkring træning og kost. Mit mål er at jeg skal tabe 10,5 kg, så jeg kommer ned og veje 60 kg til sommer. Det har vi 5-6 måneder til at nå. De 60 kg er mit minimum mål og jeg håber sågar at kunne tabe mere. Men nu må vi se hvordan det kommer til at gå! Sammen med vægttabet skulle der så gerne følge en stærkere, strammere og mere markeret krop, som (forhåbentligt) kommer til at se ud som på billederne.

Torsdag morgen var så min første trænings dag med Line. Vi skal fremover træne sammen hver mandag og torsdag morgen inden arbejde (og jeg siger jer, jeg skal tidligt op!) og så skal jeg selv træne yderligere 1 gang om ugen men gerne mere. Line har lavet et skræddersyet træningsprogram til mig, så jeg ved hvad vi skal lave fra gang til gang, samt hvilke øvelser og programmer jeg skal træne når jeg er uden hende. Det er sindssygt dejligt for mig at det er planlagt ned til mindste detalje, det giver mig på en måde en god ro.

Den første træning gik godt. Bortset fra at jeg både var ved at besvime og kaste op! haha. Line er hård, men retfærdig 😉  Jeg kan allerede nu mærke at vi bliver et godt team og at hun formår at motivere mig og samtidigt lave lidt fis med mig. Jeg tror humor og kemi er vigtigt, når man skal bruge så mange timer i et fitness center sammen! Så jeg er faktisk top motiveret og glæder mig allerede vildt meget til vi ses igen på mandag. Inden da skal jeg have trænet 1 gang selv, men det må blive imorgen, for jeg har haft SÅ ONDT i hele kroppen både idag og igår, efter min træning med Line i torsdags. Jeg kunne nærmest ikke sætte mig på toilettet 😀 haha! Men det må gøre ondt, før det gør godt.

 

Kosten og generelle livsstilsændringer i forløbet. 

Og så er der kosten…. Nu tænker i sikkert at jeg begynder at veje alt min mad og kun spise grøntsager 😉 Men det er faktisk langt fra tilfældet. For selvom Line er sindssygt dygtig til at lave kostplaner og sagtens kunne tilbyde mig dette, er vi blevet enige om at det ikke er den rette vej for mig. Derfor arbejder vi ud fra princippet at jeg skal bruge min sunde fornuft. Det vil sige at jeg skal droppe alt hvad der hedder usund takeaway, fastfood, slik, chips, cola osv. Hvilket jeg spiser dagligt lige pt. Derimod skal jeg kun spise ‘almindelig mad’ og forsøge at tænke frugt og grøntsager ind i mine dagligt måltider. Så skal jeg sørge for at spise morgenmad, droppe fløden i min kaffe og drikke massere af vand i løbet af dagen. Og så skal jeg spise nogle sunde snacks på arbejdet, i stedet for nutella madder og snolder. Og det lyder jo egentligt ret fornuftigt!! Så altså ingen streng slankekur til mig, men udelukkende almindelig mad og sund fornuft.

For at Line kan holde mig i ørene, har vi aftalt at jeg skal snappe til hende hvad jeg spiser og drikker. På den måde kan hun også danne sig et overblik og et “spise mønster” de næste par uger, så hun kan fortælle mig hvor det går galt. Og så er man altså bare mere tilbørlig til at bestille en lækker salat end en fedtet pizza, når man ved at man skal snappe til sin træner 😉 Så jeg syntes det er et rigtig godt kompromis og en super god måde at gøre det på, som passer virkelig godt til mine behov. Det kan jo også være det senere hen bliver nødvendigt med en struktureret madplan og så må vi tage den derfra. Men lige nu er dette vores metode og dengang i 2013 spiste jeg jo heller ikke efter en madplan, så det burde kunne lade sig gøre. Jeg skal bare tænke mig om og droppe alt det crap-mad, som min krop alligevel ikke har godt af!!

 

Det endte med at blive et langt indlæg, men jeg håber ikke jeg har tabt jer på vejen. Nu har i fået forklaringen på hva søren jeg har gang i og jeg håber i er friske på at følge min rejse mod en bedre livsstil og en fladere mave 😉 Jeg vil i hvert fald dele meget af mit forløb herinde, da jeg tror vi er mange som er i samme båd. Og så er det bare mega motiverende når i hepper med og bakker mig op – det mærkede jeg virkelig dengang for 2,5 år siden. Jeres søde kommentarer betyder simpelthen alverden!

I kan også følge min rejse inde på Line’s sociale medier, samt læse mere om hende på hendes hjemmeside. Hun hedder by the way @golinedk på instagram og goline.dk på facebook.

FBhow-to-add-social-media-icons1 BLhow-to-add-social-media-icons1 IGhow-to-add-social-media-icons1

   

18 kommentarer

  • B

    Hvor er du sej. Jeg hepper på dig til de alle ti kilo er røget – jeg kan altså godt forstå du sigter efter 60 fremfor 55 denne gang 😀 så er dit bmi jo heller ikke nede at skrænte på undervægt.
    Er sikker på du når i mål, du ser jo skøn ud lige meget hvad, men i bikinitiden ved man jo godt at en top tunet figur er sjovest at vise frem 😀 så sejt altså

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Christina Barré

      Mange tusind tak 🙂 Ja jeg håber jeg når det. 60 kg er som sagt mit “minimum” så jeg håber da at kunne smide mere, men nu må vi se. Jeg vejer jo som sagt 55 kg på mine gamle billeder, så min krop kan sagtens bære det, uden at jeg ser unaturligt tynd ud. Jeg er jo også 174cm høj, så det har vel også lidt at sige 🙂 Jeg hååååååber i hvert fald det lykkeds med de første 10 kg.. Det SKAL det!

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Signe

    Som ernæringsstuderende og -entusiast (!) vil jeg fortælle at det glæder mig at du hverken nævner palæo, lowcarb eller mindre stivelse. Tak! Mange tror desværre at det er vejen frem mod en sund og stærk krop. Sagen er bare at det er det præcis modsatte. Alle kroppens celler skal bruge kulhydrater for at fungere! Og for at yde mest bedst og få de bedste resultater må man altså ty til en kost med fokus på kulhydrater i form af grønt, frugt og stivelse. Det er common mistake at man skal have en masse protein. Du bliver ikke stærkere af protein. Vi spiser jo heller ikke muskler for selv at få større muskler 😉 For meget protein giver nyren overarbejde og skaber en sur pH værdi i kroppen. Tro mig det er ikke det du vil have når du skal ude maks i træningscenteret! Spis med stor glæde dine ris og din pasta. Din krop vil takke dig. Held og lykke med projektet! 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Christina Barré

      Tusind tak for din kommentar Signe! 🙂 Du lyder skide sej og det lader til at vi deler mange af de samme synspunkter. Er glad for at du mener jeg er på rette vej 😉 Det er blandt andet også derfor jeg har valgt at få hjælp af min PT Line, for alt sådan noget har jeg jo slet ikke forstand på. Hun har også studeret noget ala det du har. Det er pisse sejt at i ved så meget om kroppen! 🙂 Som du selv nævner, tror jeg mange kunne lære noget af folk som jer.

      Tak fordi du læser med 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Nanna

    Hej Christina.

    Nu har dit blogindlæg siddet fast i mit hoved det sidste døgns tid. Du har virkelig fat i noget, der har ramt mig og blod på tanden ift. kost.

    Jeg har brugt de sidste par måneder på at få en god rutine ift. løbetræning/træning generelt efter et par år med kun halvhjertet træning – det gjorde da også at jeg d. 31. december løb halvmaraton. Yay!

    Med en god og fast rutine i ryggen har dit indlæg nu givet mig lyst til at få sat ind på kostdelen også. Jeg kan virkelig genkende det du skriver ift. takeaway og lidt for meget hygge med veninder/kæreste. Men for fanden, man skal passe på sig selv (og alt med måde selvfølgelig).

    Håber du vil dele ud af dine erfaringer – også gerne ift. kost.

    Held og lykke med det!

    Kh Nanna

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • BD - 8

      Hej Nanna,

      Tusind tak for din lange og opbakkende kommentar! 🙂 Den blev jeg glad for.

      Super flot at du også selv er kommet igang, jeg gad virkelig godt at kunne løbe et halvmaraton 😀
      Hvis det er du vil have lidt professionel hjælp i forhold til kost/kostplan kan jeg varmt anbefale Line, hun er super dygtig.
      Jeg håber du når dine mål og held og lykke med træningen 🙂

      Og tak fordi du læser med her på bloggen! Jeg skal forsøge at inddrage min kost i forbindelse med omtale af træningsforløbet. Måske har du tjekket min sunde frokost ud på instagram idag 😉 ?

      Kram

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Julie

    Det lyder som en rigtig god og sund beslutning for dig! Du har helt ret i, at man ikke rigtig kan bruge det til så meget, det med, hvad andre tænker om en (selvom det er dejligt, at de synes, man ser ud som man skal). At du har taget 15,5 kg på, på 2,5 år er bestemt ikke fedt og det er virkelig en eye-opener. Jeg håber, at det her er vejen frem og at du derefter formår at holde fast i din nye sunde, gode livsstil for både din krop og sind 🙂 Bare klø på, you can do it!!

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Christina Barré

      Tusind tak for en awesome kommentar! 🙂 Det er simpelthen så dejligt med alle jer opbakkende læsere 🙂 Juuhhhuu!
      Håber fandme også bare jeg kan vedligeholde det denne gang, der er intet jeg hellere vil!

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Det lyder mega spændende.. jeg gik selv igang i november igen efter 1,5 års pause.. og det føles fantastisk at komme igang igen..
    Glæder mig til at læse mig..

    Frejjack.blogspot.dk

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Christina Barré

      Sejt gået! 🙂 Har du træner siden November så?
      Og tak fordi du læser med 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Katrine

    Spændende og mega sejt! Må man spørge, hvad det koster, at have Line tilknyttet?

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Christina Barré

      Hej Katrine 🙂
      Der er vejledende priser inde på Line’s hjemmeside, men det er meget individuelt da det afhænger af hvor ofte du ønsker at træne med hende og over hvor lang en periode det er. Og hvor mange målinger/vejninger/konsultationer du skal have med og om du også ønsker kostplan 🙂 Så det bedste er faktisk at skrive hende en mail med ens behov og så kan hun skræddersy en pris til dig.
      Men kig forbi hendes hjemmeside, hun har sindssygt billigt nytårstilbud ligenu 🙂
      Kram

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Katrine

      Super! Tak for det, det vil jeg gøre :grinning:

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Christina Barré

      Selvtak! 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Christiane

    Det bliver spændende at følge. Kender kun alt for godt, det du beskriver.
    Jeg er glad for at se, at du “bare” skal bruge din sunde fornuft ift. kosten. Jeg har så svært ved at relatere til diverse fanatiske kure, der går langt ud over at følge sin sunde fornuft.
    Hvor høj er du? Det er nemlig lidt svært at forholde sig til de tal uden at vide det

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Christina Barré

      Ja præcis, jeg har det helt på samme måde! 🙂 Jeg ville aldrig kunne overleve en stram kostplan hvor jeg skal veje alt mit mad og hverken må spise sukker og gluten 😛 Så det er her er perfekt for mig! Og jeg tror egentligt at mange har det på sammme måde.

      Jeg er 174cm høj 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Malene

    Det lyder næsten som om du beskriver mig – altså har levet lidt for godt og usundt! og det skal netop stoppe lige nu!

    Jeg hepper på dig, og ved det nok skal lykkedes for dig 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Christina Barré

      Tak for medvind og din søde kommentar! 😀 Jeg tror vi er mange der lever sådan, for det er jo så nemt og bekvemt, ikk? 😉

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

De bedste koncerter og festivaler i 2016 ..