En ny lysestage til mit kæmpe spisebord ..

Vores weekendtur tur til London ..

FullSizeRender[8]FullSizeRender[5]IMG_4549IMG_4507IMG_4488IMG_4521IMG_4530IMG_4608FullSizeRender[9]IMG_4662[2]IMG_4666

Sidste weekend tog jeg på en lille sviptur til London sammen med min veninde. Turen havde været planlagt længe og vi glædede os helt vildt meget til en weekend med ren tøsehygge, shopping og god mad! 🙂 Vi fløj til Luton lufthavn om fredagen og ankom til London hen af eftermiddagen. Vi havde booket værelse på THE HOXTON i Shoreditch området, som var så sindsygt godt, at det fortjener sit eget indlæg engang i næste uge. Det var på alle måder et sindsygt fedt hotel!! 😀

Om fredagen var vi ret bombet efter den “lange” rejse. Vi havde begge været på arbejde inden vi tog afsted og rejsen fra Luton Lufthavn til centrum indebar både bus, tog og metro, så vi var rimelig trætte da vi endelig landede på vores hotel. Heldigvis er der en rigtig lækker (og meget populær) restaurant på The Hoxton hvor vi boede, så vi valgte at spise der. Flere havde faktisk anbefalet hotellet som både spisested og gå-i-byen sted, inden vi vidste det var der vi skulle bo 🙂 Og man må sige anbefalingerne levede op til forventningerne, for maden var virkelig lækker og der var en fed stemning i loungen, hvor der blev virkelig fyldt i løbet af aftenen.

Næste morgen stod vi op og gjorde os klar til shopping. Det blev til intet mindre end 8 timer i London’s gader hvor vi hyggede, kiggede i butikker, shoppede, spiste og sugede fine London til os. Vi besøgte selvfølgelig alle highstreet butikkerne i Oxford Street (H&M, Zara, Other Stories osv) og alle luksusbutikkerne i Bond Street (Chanel, LV, Gucci, Valentino osv). Disse to gader er London’s hjerte og her finder du ALLE typer butikker. Vi var også et smut i Victoria Secret og besøgte også det mega flotte center ved navn Selfridges. Det minder om Illum og har sindsygt mange mærker, både de helt dyre og almindelige modebrands. Du kan finde alt i det center!
En af de fedeste oplevelser for mit vedkommende var dog Dover Street Market, som jeg ofte har kigget på online. Deres 5. etagers store butik er virkelig en oplevelse uden lige, både hvad angår de brands de forhandler, indretningen og ekspedienterne 🙂 Meget hipt og anderleds end de vi kender her i København. Midt på dagen tog vi en klassisk engelsk taxa til Covent Garden, som er et område med sindsygt mange spisesteder og et udendørs marked fyldt med gøgler ting. Her nød vi en frokost på et lille italiensk pizzasted 🙂

Da vi om aftenen kom hjem fra hotellet var vi så trætte efter 8 (!) timers gåtur rundt i London, at vi droppede at tage på Budha-Bar hvor vi oprindeligt havde booket bord. I stedet tog vi en slapper på værelset og vandrede senere ud i smukke og inspirerende Shoreditch, for at spise en sen aftensmad og få en cocktail. Shoreditch bugner af restauranter og barer, så der var rigeligt at vælge imellem 🙂 Det er helt klart et område jeg kan anbefale at bo i, da det er virkelig inspirerende, mindre turistet og kun ligger 10 minutter i metro fra centrum.

Søndag var vores sidste dag og nu hvor shoppingen var på plads, besluttet vi os for at lege vaske ægte turister. Der er sindsygt mange kulturelle ting at opleve i London, men vi valgte at tage på Madame Tussauds – det kendte og velbesøgte voksmuseum. Vi havde en sjov og hyggelig formiddag og fik selvfølgelig taget massere af selfie’s med diverse forstenede kendisser, haha 😀 Efterfølgende gik vi en tur i Regent’s Park som ligger lige bagved museet. Der var rigtig smukt og hyggeligt, trods træerne ikke havde blade og det var en smule gråt i vejret. Midt inde i parken ligger der en hyggelig restaurant, hvor vi nød en hurtig frokost, inden turen gik hjem mod Danmark 🙂

Jeg ELSKER London. Det må jeg erkende! Jeg er totalt pjattet med den by og vil sindsygt gerne tilbage, så hurtigt som muligt. Der er så mange ting at se, de fedeste butikker, et hav af lækre spisesteder og virkelig mange inspirerende mennesker 🙂 Især Shoreditch området er jeg forelsket i og jeg tror aldrig jeg kommer til at bo andre steder imens jeg er derovre. Nu har jeg både boet på The Hoxton og Ace Hotel, og begge steder har været intet mindre end eminente 🙂 Næste gang jeg skal afsted vil jeg dog forsøge at ligge det i foråret/sommeren, så man virkelig kan nyde alt deres ude-servering, gå lange ture i Hyde Park og feste på nogle af Shoreditch’ mange tag terrasser.

I næste uge vil jeg lave et indlæg om vores fine hotel The Hoxton, samt lave en samlet London guide, med alle de gode tips jeg har fået på bloggen, min private facebook og instagram 🙂 Vores tur var så kort at jeg ikke fik gjort brug af mange af dem, men derfor skal i ikke snydes for at få fingrene i de gode råd 😉 Jeg vil også helt klart gemme dem til næste gang jeg skal afsted.

FBhow-to-add-social-media-icons1 BLhow-to-add-social-media-icons1 IGhow-to-add-social-media-icons1