• ···
MINE NYE 'STAN SMITH BOLD' MED PLATEAU SÅL..

Sådan forbrændte jeg 921 kalorier på en time..

img_0870Idag blev jeg kastet ud i noget helt nyt som jeg aldrig havde prøvet før. Min veninde Linette lokkede mig nemlig med op i hendes træningscenter Powerhouse Cph. I anledningen af at de for nyligt har åbnet nyt studie på Frederiksberg, har de fået en ny time der hedder “Burn & Build” og det var netop denne time vi havde meldt os til. Her er hvad der står om holdet på deres hjemmeside:


“BURN & BUILD er vores 60 minutters signatur klasse, bestående af 25-30 minutters cardio intervaller på løbebånd og 25-30 minutters styrketræning med frie vægte og udstyr. Timeopbygningen er altid den samme men øvelserne varierer og derfor vil ingen klasser være ens.Vi har designet denne højintensitet træningsoplevelse for at udfordre dig og din krop på den mest effektive måde, så du kan forbedre dit hjerte-kar-system, tabe dig og opbygge muskler på en og samme tid. Uanset hvilket niveau du er på, vil du kunne forbrænde helt op til 1.000 kalorier, på bare en times træning.”

Og den er sku god nok… Jeg forbændte intet mindre end 921 kalorier på de 60 minutter vi var igang – SHIT det var hårdt! Og som nogle af jer måske så inde på story, var jeg totalt badet i sved efterfølgende, haha 😀 Holdet går ud på at man er delt i 2 teams. Det ene team er “Burners” og de løber på løbenebåndene. Det andet team er “Builders” og de laver forskellige styrke øvelser på gulvet. Der er 8 etapper man skal igennem og man skifter hele tiden imellem at være “Burner” og “Builder”.


Timen er opbygget sådan her: 

– 5  minutters “Build” i styrkeområde. 
– 5 minutters “Burn” på løbebåndene.
– 7 minutters “Build” i styrkeområdet.  
– 7 minutters “Burn” på løbebåndende.
NU ER MAN HALVVEJS! 
– 7 miuttters “Build” i styrkeområdet. 
– 7 minutters “Burn” på løbebåndende. 
– 5 minutters “Build i styrkeområdet. 
– 5 minutters “Burn” på løbebåndende. 


Disse 8 runder skal alle på holdet igennem og man har kun 30 sekunders pause mellem hvert runde. På løbeturene er det skiftevis interval løb (helt op til niveau 15) og op/ned på incline (helt op til en stigning på 8). Det er forskelligt for hver runde. Når man er på gulvet for at lave styrkeøvelser bruger man primært 5 kg’s håndvægte og egen kropvægt og her laver du alt fra burpees til maveøvelser til arm-øvelser.

Jeg syntes “BURN & BUILD” var et sindsygt fedt holdt – virkelig intensivt og krævende. Lokalets mange spejle var også fuldstændigt dukket til og sveden løb af alle deltagende. Det er en super god måde at kombinere klassisk cardio, interval og træning med vægte – jeg er fan 😀 Lige pt findes holdet kun hos Powerhouse Cph på Frederiksberg og der er kun plads til 16 deltagende af gangen, så man skal være ret hurtigt med at booke tid 🙂 Jeg er ikke selv medlem af centeret men købte bare en enkelt time, hvilket koster 130 kr (!) Det kan egentligt ikke rigtig betale sig i forhold til hvis man køber klippekort dertil, men det et godt alternativ hvis man gerne lige vil se det an eller prøve det en enkelt gang 🙂

Efter vores benhårde træning købte vi en kæmpe stor cafe latte og gik hjem til min veninde hvor vi lavede et overdådigt (sundt!) morgenmadsbord 😀 Menuen stod blandt andet på bananpandekager, skyr med bær og blødkogte æg. En virkelig skøn og effektiv start på søndagen 😀

Er der nogle af der har prøvet “BURN & BUILD” ?

img_0893

FBhow-to-add-social-media-icons1 BLhow-to-add-social-media-icons1 IGhow-to-add-social-media-icons1

   

10 kommentarer

  • Line

    Vil du mon dele opskriften på pandekagerne? 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Christina Barré

      Det er bare banan, æg og havregryn 🙂 Og så lidt kanel hvis man syntes!
      Så blander du det bare sammen og steger det på panden. Simpelthen så nemt 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Lyder som en sindsyg fed træningstime 👍🏻😊

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Det lyder velfortjent – blødkogte æg er bare det bedste!

    – A

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • N

    Fedt!:-) kunne godt tænke mig at vide, hvordan du beregner de 921 kalorier? Når jeg løber 1 time med pulsur og en gennemsnitspuls på 170+ og presser den max max max, fortæller mit ur mig, at jeg har forbrændt omkring 650 ish/på en time. Er klar over at det selvfølgelig er afhængig af vægt, højde, køn, alder osv osv, men 921 lyder jo helt vildt :D?!

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Sara

      Lige den del er jeg også lidt nysgerrig på. Med mit kendskab til træning og anatomi lyder det lidt tvivlsomt. 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Christina Barré

      Som sagt er det bare mit pulsur som jeg altid har på når jeg træner 🙂
      Men generelt er min erfaring at jeg forbrænder langt mere når jeg laver intervaller, end når jeg bare løber normalt.

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Christina Barré

      Det er bare ud fra det data mit pulsur viser mig 🙂 Der er den indstillet i forhold til min vægt/højde og alder.

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

MINE NYE 'STAN SMITH BOLD' MED PLATEAU SÅL..