• ···
Kendsgerninger om min påske..

En status på det med at træne selv + (manglende) vægttab og rygrad..

img_3058I starten af April skrev jeg DETTE indlæg omkring hvad “næste skridt” var for mig i forhold til min kost og træning. Vi afsluttede jo vores PT forløb med Line i slutningen af Marts og det har derfor sidenhen været tid til at stå på egne ben. Hvis du ikke har læst indlægget så kan du gøre det HER.

Men i korte træk, så har jeg følgende målsætning:
– Jeg ønsker
 stadigvæk at træne 4-5 gange om ugen. 

– Jeg ønsker at holde mig på 1500 kalorier om dagen (med plads til snyd indimellem).
– Jeg ønsker at fortsætte mit vægttab, så jeg kan smide yderligere 3,5 kg.

– Jeg ønsker at træne mig op til at kunne løbe halvmaraton i September.

Idag fik jeg så lyst til at “gøre status” over hvordan det er gået siden vi stoppede med Line. For i slutningen af næste uge hopper vi ind i Maj og så er der gået en måned. Grundlaget for min træng til at gøre status, er egentligt nok fordi det slet ikke er så nemt som jeg havde regnet med. Overhovedet faktisk. Og min erfaring siger mig at i også godt kan lide at følge med når det hele er “lidt svært” og tingene ikke altid går som man havde forventet. Det fortæller mine statistikker mig i hvert fald 😉

Det eneste af ovenstående punkter jeg nogenlunde har overholdt, er det med træningen. Jeg er sku kommet afsted 4-5 gange om ugen. Og det går også fremad med at løbe; i påsken løb jeg 8 km i streg uden at blive træt. Så med hensyn til min målsætning om at løbe halvmarathon til efteråret, så går det fremad og jeg er optimistisk! I weekenden har jeg planer om at forsøge at løbe 10 km i streg 🙂

Det som har været rigtig svært er kosten. Og det hænger nok også sammen med, at jeg ikke har tabt mig så meget som et gram siden jeg stoppede hos Line. Og dermed ikke er kommet nærmere mit mål om at veje 60 kg. Jeg ligger stadig fast på 63,5 kg. Og jeg er overbevist om at det er kostens skyld. Jeg har ikke været ligeså sej som jeg plejer. Faktisk så har jeg over-spist hele påsken hvor jeg ligeledes har været fuld og bestilt takeaway 2 gange 🙁 Så unødvendigt. På arbejdet spiser jeg Digestive kiks med smør som mellemmåltid. Og de sidste 2 dage har jeg haft overnattende veninder hvor der er blevet indtaget både slik og chips. Alt sammen totalt unødvendige kalorier, som jeg burde kunne holde mig fra. Desværre lader det bare til at min vilje og rygrad er forsvundet som dug for solen!

Så ja… Det er status! Ingen fremgang her. H E L D I G V I S, har jeg da ikke taget noget på, men formår at holde min vægt på 63,5 kg på trods af ædegilder og flere cheatdays om ugen. Så det trøster mig lidt. Men jeg skal virkelig til at tage mig sammen hvis jeg vil nå mine mål kan jeg godt mærke. ALTING var bare nemmere dengang jeg havde Line som mentor. Hvis du læser med lige nu coach, så har jeg kun en ting at sige: KOM TILBAAAAAGE TIL MIIIIIIG [skal synges].


Ps. Da jeg var på forløb med Line købte jeg henholdsvis ‘Slankekassen’ og ‘Low carb’ kassen fra Aarstiderne, hvilket hjalp mig rigtig meget til at holde kalorieindtaget om aftenen. Men Manden derhjemme har nedlagt veto nu, han syntes 3 måneder var grænsen for hvad han kunne håndtere, haha 😀 Så nu er vi skiftet til den der “Måltids mix” kasse (tror jeg den hedder.) Men den er sku ikke sund nok til mig 🙁 Der er alt for meget pasta og ris og for lidt kød.

Så derfor; Er der nogle af jer der har prøvet andre Aarstiderne kasser (eller et helt andet mærke) som i kan anbefale? Det skal være sundt og kalorie let, men må også gerne smage af noget. For hvis jeg servere noget med kinakål eller spidskål EN GANG MERE derhjemme, så smider Manden mig ud fra 5. sal 😀 Haha!

Tips modtages med kyshånd :-*

FBhow-to-add-social-media-icons1 BLhow-to-add-social-media-icons1 IGhow-to-add-social-media-icons1

   

13 kommentarer

  • Julie

    Jeg synes det er en vild udvikling du har opnået og bliver virkelig inspireret så vil høre hvad spiser du i løbet af dagen? Og hvad er dine bedste tips?

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Amanda

    Hej Christina. Jeg er simpelthen nød til at drage nogle paralleller her, i forhold til det indlæg du skrev i sidste uge omkring petra. For det indlæg gjorde mig lidt trist, for jeg følte virkelig du missede hendes budskab med programmet, hvilket der her indlæg ret fint indikere. Ud fra det her indlæg, så er det virkelig tydeligt, at det bare er en ond spiral, og det at tabe sig ikke altid løser problemet. Mere vil have mere. Du har været mega sej og tabt en masse kilo og lagt din livstil fuldstændig om, det er fandme sejt. Jeg synes bare det er sådan en skam, at du er så indstillet på at det er kiloene der gør forskellen for dig. Er det meningen, at man skal tage til et familie arrangement og hygge sig med sine veninder og nyde godt mad og usunde snacks, for så derefter at bruge så meget tid på at ærge sig over hvad man har spist? Og du har ikke engang taget på. jeg forstår det simpelthen ikke, jeg ville nok nærmere være lykkelig for at have formået at holde vægten, samtidig med at have hygget mig med familie og venner og fået noget lækkert at spise. Er det ikke det der er meningen, at man finder balancen med det hele? jeg synes virkelig det er en ærgerlig tendens, og bliver simpelthen så træt…

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Christina Barré

      Hej Amanda. Tak for din kommentar og fordi du tager dig tid til at engagere dig 🙂

      Først og fremmest.. Mit indlæg om Petra’s program blev skrevet dengang det kun var afsnit 1+2 der lå online. Og da de disse primært handler om “de der 5 irriterenge kilo”, bar mit indlæg meget præg af dette – det er helt korrekt 🙂 Nu har Petra’s serie (heldigvis?!) taget nogle andre drejninger i de sidste par afsnit, hvorfor mit indlæg måske havde været formuleret anderledes hvis det blev skrevet idag 🙂 Det ændre dog ikke på mine holdninger i indlægget – dem står jeg ved. Det er bare for at pointere hvorfor det pludselig kom til at handle meget om mavedellen og de ekstra kilo. Det var nemlig udelukkende fordi det var Petra’s eget omdrejningspunkt i de to første afsnit 🙂

      Jeg syntes det er en skam at “slanke piger” eller “normalvægtige piger” (kald det hvad du vil) ikke må sige at de gerne vil tabe sig og strammes op. Det er som om det er blevt et tabu at ytre sig omkring ønsker for sin krop, medmindre du virkelig er stor og overvægtig. Og hvorfor skal det være sådan? Jeg har ikke nødvendigvis en usund tilgang til sundhed og jeg mangler ikke nødvendigvis balance i mit liv, blot fordi jeg gerne vil af med det sidste usunde mavefedt 🙂 Det er som om at hvis du er en nogenlunde normal vægtig pige, men som gerne lige vil smide de sidste forfængelige kilo, så har folk pludselig ret til at betvivle dine hensigter og tale hele nedladende om projektet. Og det fatter jeg bare ikke?

      Hvorfor er det ikke HELT OKAY at jeg gerne vil smide de sidste par kilo, når det er præcis hvad der skal til for at jeg får min drømmekrop? Er det virkelig så forkert og forkasteligt? Du må meget gerne forsøge at forklare mig det, for jeg er oprigtigt nysgerrig. Og jeg undres.

      Christina

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Signe

    Jeg bliver sku ked af at læse sådan et opslag. Vi er samme højde (du er endda 1cm højere) og har præcis samme mål (mine lår er dig 6-8cm større, men ellers)…og jeg vejer 7-8 kg MERE end dig. Hvorfor handler det så meget om den vægt? Hvad med at smide den ud og bruge spejlet i stedet? Vægten siger SÅ lidt om hvordan man ser ud, muskelfylde og fedtprocent siger mere, og det du bare vil gøre ved at tave dig yderligere, er at tabe muskelfylde og er det virkelig et mål?

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Christina Barré

      Hej Signe,

      De er absolut ingen grund til at blive ked af det. 2 mennesker som vejer præcis det samme og som er præcis lige høje, kan jo sagtens have HELT forskellige kroppe. Vi er allesammen bygget på forskellige måder. Så selvom du og jeg er lige høje, ville vi formentligt slet ikke have samme krop, på trods af at vi vejer det samme.

      Problemet hos mig, er jo at jeg har levet super usundt i så mange år, så alt mit “fedt” sidder de der usunde steder som rundt om maven og på baller/hofter. Så selvom jeg umiddelbart ser “slank ud” og godt ved at 63 kg er helt normalt når man er 174 cm højt, så ønsker jeg bare at tabe mit usunde mavefedt og “ommøblere” min krop lidt. Fordi min krop tydeligt er mærket af at jeg har været “en levemand” i mange år. Jeg tror det er det man kalder tynd-fed faktisk 🙂 Og det forsvinder altså ikke ved at jeg smiler til mig selv hver gang jeg kigger mig i spejlet og siger “Du er smuk som du er”. Det forsvinder ved at træne og spise sig til en sund livsstil.

      Så jo – det handler om vægten for mig. Og endnu mere om spejlbilledet. Og lige nu er jeg bare ikke glad for mit spejlbillede – det er en kendsgerning 🙂 Og derfor tager jeg sagen i egen hånd og gør noget ved det. Men det betyder jo ikke at andre mennesker med samme højde og vægt ikke kan være glade for deres krop 🙂 Det misunder jeg dem da helt vildt hvis de er! Men igen, ingen kvinder er bygget ens, så det kan være at deres 63 kg sidder på en helt anden måde end mine gør 🙂

      Håber min kommentar giver mening for dig. Jeg er ikke ude på at bodyshame nogle, men jeg syntes heller ikke det kan være rigtigt at man skal “holde sig tilbage” med at fortælle om sine kropsidealer, ønsker og ambitioner, fordi andre kan blive “kede af det” fordi de vejer det samme. Så vil du jo ALDRIG kunne have en holdning til noget som helst, hvis du potentielt skal tage hensyn til alle andre som måske/måske ikke mener eller føler det samme.

      Jeg syntes sku’ man skal have lov at ytre sig og have nogle ambitioner for sig selv. Uanset om det handler om krop, vægt, spejlbillede, selvtillid eller selvværd. Og det der virker for mig, er FYSISK at ændre på de ting som gør mig ked af det 🙂 Jeg kan ikke snakke, meditere eller rose mig til det.

      Når det er sagt – tak for din holdning og at du har taget dig tid til at kommentere 🙂 Altid dejligt med nye perspektiver!

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Mikala Råe

    Mega sejt du ikke har taget på 😉
    Og elsker du er piv ærlig:)
    Lige p.t er jeg vild med alle grønsager på panden indtil der stadig er lidt bid i dem:)
    Laver gerne til 2 dage, og smager også godt koldt.Snit og hak herfra, og dejlig aften til dig.

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Christina Barré

      Hej Mikala. Mange tak – hvor er du sød 🙂 Og dejligt tip med grøntsagerne. Hvilke slags bruger du? Jeg oplever ofte at mine bliver kedelige og slatne 🙁 Måske steger jeg dem bare lidt for længe. De skal jo gerne have lidt bid. Kram og god weekend 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Anja Riber

    Så sejt gået og fedt at følge dig. Giver motivation 👍😉 har du prøvet denne side: http://www.fitness-food.dk/
    Har ikke selv men kun hørt godt om det 😊

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Christina Barré

      Mange tak 🙂 Nej jeg har aldrig prøvet den side faktisk 🙂 Men tak for tippet.

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Sofie

    Jeg laver to gange om ugen en kæmpe skål med forskellige typer af revet kål og gulerod.
    Den kan jeg så bare tage et par håndfulde fra når resten af familien spiser kartofler, ris osv. Det fungerer super. Det holder sig overraskende fint i tre-fire dage. Jeg laver altid søndag aften og igen onsdag/torsdag stykker.
    I denne uge har jeg gulerod, pepperfrugt og spidskål. Sidste uge var det hvidkål, snittet broccolistænger og gulerod. Det tager en halv times tid at lave og så er det ligesom overstået og så er alternativet der når man fristes -vel og nærke derhjemme 😉

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Christina Barré

      EJ OKAY et mega godt tip 😀 Tusind tak! Det vil jeg da til at gøre mig i 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Anna

    Alternativt kan du købe rodfrugter til og lave i ovnen som dine carbs istedet for ris/pasta? Det gør jeg af og til hvis jeg ikke synes min søde kæreste skal udsættes for mere spidskål eller wokgrønt 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Christina Barré

      Det var en god ide, det kunne være jeg skulle forsøge at inkorporere det 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Kendsgerninger om min påske..