Januar er den måned, hvor flest mennesker sætter sig nye mål, fordi vi i starten af denne måned går ind i et helt nyt år. Et helt nyt år symboliserer en frisk start, og det giver masser af mennesker lyst til at ændre på deres dårlige vaner og realisere deres drømme. Januar er dermed også den måned, hvor flest mennesker sætter sig et mål om at tabe sig i vægt. At gå på slankekur kan være svært, og det kræver en hel del viljestyrke, men for mange har det nye år en motiverende effekt. Det er dog uanset hvad en udfordring at komme i gang, og man kommer ikke ret langt uden en hjælpende hånd. Derfor får du denne guide til, hvordan du kommer bedst i gang med dit vægttab.

 

Saml motivation

Det er vigtigt, når man skal i gang med et vægttab, at man finder alt den motivation frem, som man overhovedet kan. Folk har forskellige måder at samle motivation på, men heldigvis er der ingen løsning, der er mere rigtig eller forkert end andre. At samle motivation betyder helt overordnet, at man finder noget, som kan være med til at gøre det nemmere at udføre den pågældende opgave. Motivation kan også være en form for inspiration. F.eks. finder mange det motiverende at kigge på andre, der er i gang med et vægttab, fordi de på den måde bliver inspireret til at tabe sig ved hjælp af f.eks. de samme øvelser eller en lignende kostplan. At indsamle billeder af drømmekroppen kan også have en positiv effekt, fordi man på den måde fokuserer på det positive og sætter sig et konkret mål.

Andre læste:  Lunar way: Sådan får du 50 kr GRATIS (Lav ikke samme fejl som mig)

 

Lav en realistisk plan

Det er altid en god idé at lave en form for plan, når man skal i gang med et vægttab. Her menes der, at det kan være særligt effektivt at lave en plan over, hvordan man vil spise, og hvordan man vil træne. Dog er det her et must, at man er realistisk i sine planer og idéer, da man ellers kommer til at presse sig selv ud i noget, som man alligevel ikke kan klare. I starten af et vægttab er det vigtigt at få succesoplevelser fremfor oplevelser, hvor man må opgive, fordi det bliver for hårdt. I et vægttab er det vigtigt, at man er god ved sig selv, og man skal være realistisk i forhold til tid og tab af kilo. Ligeledes bør man huske på, at det kan tage tid at komme af med sine dårlige vaner. Man stopper altså ikke med at have lyst til chokolade fra den ene dag til den anden. Nye madvaner og træningsrutiner tager tid at vænne sig til.

 

Sidst men ikke mindst: Elsk dig selv fra start til slut

Til sidst er det vigtigt at huske på, at du også er god nok, som du er på trods af, at du netop er i gang med at tabe dig. Dog gør et vægttab dig ikke til et nyt menneske. Du bliver sundere og stærkere gennem et vægttab, og du vil højst sandsynlig lære dig selv meget bedre at kende, men du vil altid være DIG med eller uden de ekstra kilo. Der er derfor ingen grund til ikke at give dig selv et klap på skulderen en gang i mellem og fortælle dig selv, at du ser brandgodt ud – for det gør du helt sikkert! Overdriv ikke dit vægttab, fordi du gerne vil ligne en model. Det vil der aldrig komme noget godt ud af, og det er ikke den rette indstilling at have. Tab dig, fordi du elsker dig selv, og fordi du vil gøre hverdagen bedre og sundere for din krop.

Andre læste:  Beauty tips til allergikere
Author

Skriv en kommentar