Holder du af at lave dig en kop kaffe, sætte dig i sofaen og svøbe dig ind i et lækkert tæppe med en god serie på dit TV? Så er du bestemt ikke alene. I dag er det nemlig en måde, mange vælger at slappe helt af på. Og derfor er der også nogle serier, som har været specielt populære i 2018. Har du fået dem set?

Er du til den mørke og uhyggelige verden?

En af de serier, som der især har været at finde på skærmene herhjemme i 2018, er ’Stranger Things’. I denne serie følger man en gruppe unge drenge, der pludselig oplever nogle meget unormale og endda paranormale ting i deres hverdag. Det viser sig af være en parallel verden, der har åbent sig op, og serien tager således udgangspunkt i at få porten til den mørke verden lukket, før den tager livet af folk.

Måske vil du hellere se på sci-fi

Bliver det måske for mørkt for dig med paralle verden og en uhygge, der breder sig, er du måske mere til et sci-fi-univers. Derfor kan det være, at du er mere til serien ’Maniac’. Dette er en mørk sci-fi-komedieserie, der omhandler to indsatte på et psykiatrisk hospital. De lever begge et spændende liv fuld af romantik og eventyr – desværre udspiller det hele sig kun i deres fantasi.

Det kan også være, at det nærmere er danske serier, der vækker din interesse

En dansk serie, der også har nydt stor popularitet i 2018, er ’Herrens Veje’. Serien handler om en moderne dansk præstefamilie, der kæmper med både troen og tvivlen på alt, hvad der angår religion og familieforhold. Dette er en serie, der skal ses, hvis du er nysgerrig på kristendommens rolle i det moderne Danmark.

Og så kan du se den sidste sæson

’House of Cards’ vendte i 2018 også tilbage med den sidste og sjette sæson. Serien omhandler som altid amerikansk politik, men i den nye sæson følger man ikke længere den magtsyge Frank Underwood men derimod hans kone, Claire. Frank er nemlig blevet fyret efter beskyldninger om seksuelle overgreb, derfor må Claire bære serien alene. Men mon ikke også hun er sluppet godt fra det?

2018 har budt på utallige spændende serier, og vi har derfor siddet klistret til vores skærme. Nu venter et spændende 2019 med nye serier og sæsoner.

Author